Дистанційне навчання
2020-2021 н.р.
Шановні учні та батьки!
У зв’язку із запровадженням КАРАНТИНУ з 28.09.2020 по 09.10.2020 запрошую на навчання за дистанційною формою
КАРАНТИН – це не канікули, тому ПРАЦЮЄМО!
Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання, надсилай на один із сервісів:
В особисті повідомлення в
Viber (0999143833)
електронна пошта: bilecka33@gmail.com
Дорогі учні та батьки! Не забуваємо про РАНКОВУ ЗАРЯДКУ, яку потрібно робити кожен день!
Термін виконання завдань з 14.05.-28.05.2020
Продовжуємо вивчати модуль: "Легка атлетика"
1. Ознайомтесь з теоретичним та відео-матеріалом:
-Стрибки у довжину
Техніка виконання стрибка у довжину розбігу способом «Зігнувши ноги»
Найдоступнішим і ефективним способом стрибка у довжину з розбігу являється стрибок способом «Зігнувши ноги». Перед виконанням стрибків у довжину даним способом необхідно виконати спеціальні стрибкові вправи:
Ø стрибки на лівій та на правій нозі (по 4 рази) руки опущено довільно;
Ø стрибки на місці на двох ногах, руки на поясі;
Ø стрибки на двох ногах з невеликим рухом уперед, руки на поясі;
Ø стрибки на двох ногах з поворотом ліворуч та праворуч;
Ø стрибки на двох ногах через скакалкою;
Ø стрибки – багатоскоки (3-6-8 стрибків).
Перед виконанням стрибка у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги» визнач довжину розбігу. Для цього стань на брусок для відштовхування спиною до стрибкової ями. Зроби 16-18 бігових кроків. Зупинившись, познач рискою місце зупинки. Потім повернись обличчям до стрибкової ями та виконуй розбіг, поступово збільшуючи швидкість. Вона має бути найшвидшою на момент відштовхування. Останній крос скороти і виконай його швидше за всі попередні. Поштовх робі однією ногою, енергійно, миттєво перейшовши з п’ятки на носок.
Під час поштовху махову ногу зігни в коліні, руки енергійно рухай вперед - вгору. У польоті ноги зігни в колінах, підтягни до грудей, а перед приземленням винеси вперед. Перед приземленням тулуб нахили вперед, руки під час польоту рухай униз-назад, а під час приземлення різко винеси вперед.
Як тільки п’ятки торкнуться опори, зігни ноги так, щоб не впасти назад.
Поради або правила виконання стрибку у довжину способом «Зігнувши ноги».
Ø Починай розбіг завжди з однієї ноги.
Ø Намагайся досягти найбільшої швидкості під час бігу.
Ø Останній крок розбігу має бути найшвидшим.
Ø Перед приземленням винеси ноги далеко вперед.
Ø Обидві ноги приземлюй на одній лінії.
Ø Пам’ятай, що довжина стрибка вимірюється від бруска до сліду який лишається найближчим до бруска після приземлення.
Стрибки в довжину з місця
Одним із видів легкої атлетики є стрибок в довжину з місця. Стрибки в довжину з місця включені в програму спортивних змагань з 1851 року.
Стрибок належить до природного і швидкого способу долання перешкод: для нього характерні короткочасні, але максимальні нервово-м’язові зусилля. Стрибки зміцнюють м’язи ніг і тулуба, розвивають такі якості як сила, швидкість, спритність, сміливість, навчають орієнтуватися в просторі, концентрувати зусилля.
Звичайно, щоб не отримати ніяких травм – вивихів та переломів, необхідно ретельно тренуватися, весь час самовдосконалюватися.
Перед тим як розпочати стрибки в довжину з місця треба зробити розминку не менше 10-15 хвилин, особливо важливі вправи для ніг. Дуже корисно перед стрибком пострибати на скакалці.
Техніка стрибка
Вихідне положення: стійка ноги нарізно на ширині плеч. Перед початком стрибка піднімаємо руки в гору, підводимось на носки, а потім опускаємось на напівзігнуті ноги, відводимо руки назад і нахиляємо тулуб вперед. Під час виконання стрибка відштовхуємось двома ногами і робимо водночас змах руками вперед-вгору. У польоті згинаємо ноги в колінах і виносимо їх вперед, а під час приземлення присідаємо і виносимо руки вперед, забезпечуючи тим самим м’яке і стійке приземлення.
Висновок
Таким чином, фізична культура та спорт займають дуже важливе місце в житті людини. Одним із видів спорту є легка атлетика, що поєднує такі дисципліни як: ходьба, біг, стрибки (в довжину, в висоту, потрійний, з шестом), метання (диска, списа, молота), штовхання ядра та легкоатлетичні багатоборства. Це один із найбільш масових видів сорту. Кожен вид легкої атлетики має свою історію, свої тріумфи, свої визначні дати, свої рекорди та свої імена. Одним із видів легкої атлетики є стрибок в довжину з місця, який розвиває у людини силу, швидкість, сміливість. Є досить важливим елементом у фізичному вихованні молоді.
Щоб удосконалити свої стрибки у довжину з місця слід досить ретельно тренуватися, дотримуватися техніки стрибка.
-Метання
Техніка метання малого м’яча на дальність з розбігу
Легкоатлети метають різні снаряди: спис, диск, молот.
Ознайомлення з цим видом легкоатлетичних вправ варто розпочинати з метання малого м’яча способом «із-за спини через плече».
Стань обличчям до напрямку метання, ліва нога попереду на повній ступні, а права на крок позаду на носку.(Якщо ти метаєш лівою рукою, то навпаки).Руку з м’ячем, зігнуту у лікті, тримай попереду на рівні голови. З цього положення ту ногу, що позаду, опусти на всю ступню і зігни в коліні (носок поверни). Руку з м’ячем відведи назад, тулуб поверни та нахили. Другу руку, без напруження, направ у ціль. Відчуй себе «Натягнутим луком», швидко випрямляйся і повертай тулуб в напрямі метання. Водночас рукою з м’ячем роби хльосткий кидок над плечем уперед і вгору. М’яч спрямовуй під кутом 450. Щоб зберегти рівновагу зроби стрибок вперед з однієї ноги на другу.
Збільшити довжину польоту м’яча допомагає розбіг.
На дальність польоту м’яча впливають:
Ø Початкова швидкість вильоту м’яча.
Ø Кут вильоту.
Ø Висота точки, в якій м’яч залишає руку.
Поради або правила виконання метання малого м’яча на дальність з розбігу:
Ø Рахуючи метаючу руку повз голову, згинай її ліктем вперед;
Ø Слідкуй, щоб перед кидком вага тіла знаходилась на зігнутій правій(лівій )нозі;
Ø Виконуй кидок всім тілом, при цьому не згинайся у попереку, старайся випрямлятися як тільки можливо;
Ø Після кидка зроби крок правою (лівою)ногою вперед, завдяки цьому ти не впадеш.
2. Виконайте тест:
Тест
Починаємо вивчати модуль: "Легка атлетика"
1. Ознайомтесь з теоретичним матеріалом:
Види легкої атлетикиВиди легкої атлетики прийнято поділяти на п’ять розділів: ходьбу, біг, стрибки, метання і багатоборства. Кожен з них, у свою чергу, поділяється на різновиди.
Ходьба
Спортивна ходьба – це циклічний локомоторний рух помірної інтенсивності, який складається з чергування кроків, при якому спортсмен повинен постійно здійснювати контакт з землею, і при цьому винесена вперед нога повинна бути повністю випрямлена з моменту торкання землі і до моменту вертикалі.
Біг
Біг поділяється на короткі (100, 200, 400 м), середні (800 і 1500 м), довгі (5000 і 10 000 м) і наддовгі дистанції (марафонський біг – 42 км 195 м), естафетний біг (4 х 100 і 4 х 400 м), біг з бар’єрами (100 м – жінки, 110 м – чоловіки, 400 м – чоловіки і жінки) і біг з перешкодами (3000 м). Змагання з бігу – один з найстаріших видів спорту, за яким були затверджені офіційні правила змагань, і були включені в програму з перших олімпійських ігор 1896 року. Для бігунів найважливішими якостями є: здатність підтримувати високу швидкість на дистанції, витривалість (для середніх і довгих), швидкісна витривалість (для довгого спринту), реакція і тактичне мислення.
Результати в бігових дисциплінах на стадіоні вимірюються з точністю до 1/100 секунди, в шосейному бігу – з точністю до 1/10 секунди.
Стрибки
Стрибки поділяються на вертикальні (стрибок у висоту і стрибок з жердиною) і горизонтальні (стрибок у довжину та потрійний стрибок).
Стрибок у висоту з розбігу – дисципліна легкої атлетики, що відноситься до вертикальних стрибків технічних видів. Змагання зі стрибків у висоту відбуваються в секторі для стрибків, обладнаному планкою на вертикальних основах і місцем для приземлення. Спортсмену на попередньому етапі і у фіналі дається по три спроби на кожній висоті.
Стрибок з жердиною – дисципліна, що відноситься до вертикальних стрибків технічних видів легкоатлетичної програми. Вимагає від спортсменів стрибучості, спринтерських якостей, координації рухів.
Стрибок з жердиною серед чоловіків є олімпійським видом спорту з Першої літньої Олімпіади 1896 року, серед жінок – з Олімпійських ігор 2000 року в Сіднеї. Входить до складу легкоатлетичного багатоборства.
Стрибок у довжину – дисципліна, що відноситься до горизонтальних стрибків технічних видів легкоатлетичної програми. Вимагає від спортсменів стрибучості, спринтерських якостей.
Метання
Метання – штовхання ядра, метання списа, метання диска і метання молота. У 1896 р. в програму ігор включили метання диска і штовхання ядра; в 1900 р. – метання молота, в 1906 р. – метання списа.
Багатоборства
Багатоборства – десятиборство (чоловічий вид) і семиборство (жіночий вид), які проводяться протягом двох днів поспіль у наступному порядку.
Десятиборство. Перший день: біг 100 м, стрибок у довжину, штовхання ядра, стрибок у висоту і біг 400 м; другий день: біг 110 м з бар’єрами, метання диска, стрибок з жердиною, метання списа і біг 1500 м.
Семиборство. Перший день: біг 100 м з бар’єрами, стрибок у висоту, штовхання ядра, біг 200 м; другий день: стрибок у довжину, метання списа, біг 800 м.
2. Виконайте тест:
Продовжуємо вивчати модуль: "Рухливі ігри"
1. Давайте згадаємо історичні витоки народних ігор, естафет, козацьких забав!
2. Ми з вами вже ознайомились з рухливими іграми, а тепер ознайомтесь з деякими видами естафет:
Весела естафета
Ця естафета годиться і для
дітей, і для дорослих. Візьмемо два красивих надувних м'яча, дві булави.
По три пари від команди
стоять попарно плечем до плеча. Треба пронести м'яч до булави і назад,
затиснувши його між головами двох гравців. Другий етап. Знову по три пари від
команди встають попарно обличчям один до одного. Їх завдання - затиснувши між
лобами довгасту кулю, пронести її до булави (відстань 5 - 7 м).
Намотуй скоріше
Для цієї гри потрібно
заготовити дві котушки й нитки довжиною 3 - 5 м. На середині нитки робиться
відмітка - фарбою або вузлом. Гравці стають один проти одного, тримаючи в руках
по котушці таким чином, щоб нитка була туго натягнута. По команді починають
швидко намотувати нитку на котушку, весь час наближаючись один до одного.
Виграє той, хто першим дійде до середини нитки.
Потрібно: 2 котушки,нитки.
Передай апельсин
У цій веселій грі учасники
шикуються в шеренгу. Гравці - від першого до останнього - повинні передати по
ланцюжку апельсин (або м'ячик). Ціль гри в тому, що руками при цьому
користуватися не можна - тільки підборіддям або плечем! Якщо апельсин падає на
підлогу, все починається з початку.
Потрібно: апельсини
Гра «Лабіринт»
Для цієї гри знадобитися
кілька кеглів або пластмасових пляшок. Реквізити ставлять на підлогу, на
відстані один від одного в 50 см. Завдання гравця пройти через це лабіринт
задом наперед, при цьому, не зачепивши жодної кеглі або пляшки. Гра дуже
захоплююча і смішна, особливо, коли завдання починають виконувати дорослі.
Дітям, в силу свого росту і маленької ваги легше пройти лабіринт. Можна
розбитися на команду «дорослі» і «діти» і спробувати пройти лабіринт на час.
Можна зробити змішані команди.
Потрібно: кеглі 5шт.,
Естафета зі стрибунами
Для гри треба два міцні
полотняні мішки та дві команди дітей. Діти повинні в мішках наперегони стрибати
до певного місця. Можна ускладнити – нехай діти стрибають по двоє в мішку.
Потрібно:мішки
3. Ознайомтесь, будь ласка, з відеоролеком - цікавими естафетами!
Термін виконання завдань 12.03.2020 – 03.04.2020
1. Ознайомтесь з деякими видами рухливих ігор:
“ПО ПОХИЛІЙ ДОШЦІ”
Вчитель (діти) вибирає капітанів. Дітей ділять на дві рівні команди. Капітани шикуються по лінії, а за ними у колони шикуються їхні команди. Попереду встановлюють дві нахилені гімнастичні лави. За сигналом вчителя капітани підбігають до лави і починають і повзти по ній знизу вверх. Доповзши до кінця лави, гравець опускається на землю і біжить до команди, доторкається до книші наступного гравця і стає у кінець команди. Перемагає команда, яка швидше виконає це завдання.
Правило:
Наступний гравець біжить до гімнастичної лави тільки після того, як попередній гравець доторкнувся до нього долонею.
“ВІДГАДАЙ ПО ГОЛОСУ”
Діти вибирають ведучого та зав’язують йому очі хустинкою. Взявшись за руки, гравці утворюють коло. У центрі - ведучий. Діти рухаються по колу вправо та промовляють речитативно: Дружно, діти: раз, два, три!
Разом вліво поверни.
69
(Повертають і йдуть у протилежний бік). А як скажем: “Скок, скок, скок, ” - Відгадай чий голосок.
Слова “Скок, скок, скок” вимовляє тільки один із гравців, іаздалегідь призначений учителем. Коли гравці закінчать речитатив, ведучий знімає хустинку, розплющує очі та намагається відгадати, хто вимовив слова “скок, скок, скок”. Якщо ведучому не вдається відгадати, то йому зав’язують очі хустинкою та гра продовжується.
“КВАЧ З М’ЯЧЕМ”
Всі гравці вільно розміщуються на майданчику. Вибирається один ведучий, який тримає у руках м’яч.
Ведучий намагається м’ячем поквачити кого-небудь із гравців. Поквачений м’ячем гравець стає ведучим. Якщо м’яч не влучив ні в одного з гравців, то будь-який з них бере м’яч і всі гравці починають перекидати його між собою.
М’яч перекидають доти, поки ведучий не доторкнеться до нього. Ведучий бере м’яч і намагається знову поквачити когось із гравців.
Виграють гравці, які жодного разу не були ведучими. Правила:
1)Гравці можуть бігати лише у межах майданчика.
2)Передавати м’яч гравці можуть тільки одному з партнерів.
3)Передавати м’яч вище рук ведучого не можна.
4)Квачити можна лише нижче пояса.
5)Гравець не вважається покваченим, якщо м’яч відскочив від поверхні майданчика.
"ШТАНДЕР”
Вчитель (діти) вибирає ведучого, який підкидає м’ячик догори і вигукує ім’я одного з гравців. Останній ловить м’яч нальоту, чи підіймає його з землі і намагається влучити м’ячем у одного з гравців.
70
Спіймавши м’ячик нальоту, гравець має право крикнути «Штандер!» Тоді всі завмирають і можна буде прицілитись і зап’ятнали ближнього. Той гравець, якого зап’ятнали, вибуває з гри.
Спійманий у повітрі м’яч дає і друге право - спіймавши, тут же кинути м’ячем доверху і вигукнути кого-небудь ім’я із гравців.
Вся насолода цієї гри у тому, що необхідно і м’яча остерігатись - тобто втекти якомога далі і бути насторожі, щоб встигнути повернутися до м’яча, якщо раптом викрикнуть твоє ім’я.
“КВАЧ ІЗ КОЛА”
Гравці ходять по колу взявшись за руки. У центрі кола стоїть “квач“.
“Квач“ тричі плеще у долоні, приказуючи: “Раз, два, три - біжи!” З останнім словом - “біжи”, усі діти розбігаються по майданчику, а “квач“ їх ловить. Спійманий стає “квачем“.
Гра починається знову.
Правила:
1)Гравець, якого торкнувся “квач“, вважається спійманим.
2)Не можна штовхатися.
“ХИТРА ЛИСИЦЯ”
Учні утворюють коло та заплющують очі. Вчитель непомітно доторкається до кого-небудь із дітей. Той, до кого він доторкнувся - “хитра лисиця”.
Вчитель пропонує учням уважно подивитися на своїх товаришів і пошукати очима “лисицю”. Потім учні всі разом запитують: “Хитра лисиця, де ти?” - і пильно стежать за обличчям кожного: чи не викаже себе лисиця. Після запитання, вона відповідає: “Я тут”, - і вбігає у коло, а діти швидко розбігаються по майданчику. “Лисиця“ ловить їх. Гра закінчується тоді, коли будуть спіймані 2-3 дітей. При повторенні гри вибирають іншу “лисицю“.
Правила:
71
1)Якщо “лисиця" викаже себе раніше, ніж її запитають, то вибирають іншу.
2)Якщо “лисиця“ ие може протягом ЗО сек. спіймати жодну дитину призначають іншу.
“ЗАЙЧИК У КУЩАХ”
Діти беруться за руки по троє, лицем у середину. Одна ірпіка від другої повинна бути далеченько. Всі трійки стають так, пит вийшло кружало - це - кущі. У кожному кущі - по одному .личику, а двом гравцям немає місця. Один із них стає за
і.пічика“, а другий за “Собаку“, який і повинен л“Зайчика", доки він не скочив у кущ. Коли ж зайчик скочить у кущ, то той зайчик, що раніше там сиді, повинен вискочити та вскочити до якогось іншого куща (2-х зайчиків у кущі не повинно бути). Пійманий стає за “собаку", а той, що піймав “зайчика" повинен тепер тікати до якогось куща.
Вказівки:
1)Бігати можна тільки поза колом.
2)Вискакувати з куща не можна доти, поки новий “зайчик" не вскочить у кущі.
3)Через деякий час потрібно призначити нових “зайчиків“.
“МИСЛИВЦІ І КАЧКИ”
Одна команда - “качки” - стає у середину великого, наперед кресленого кола, друга - “мисливці” - зовні кола. За умовним сигналом учителя, “мисливці” прагнуть влучити волейбольним м’ячем у “качок”. ”Качки”, яких торкнувся м’яч, вибувають із гри.
Діти ролями міняються, коли ”мисливці” влучають в усіх качок”. Виграє команда, яка за меншу кількість часу виб’є всіх качок”.
Вказівки:
1)”Качки” можуть бігати тільки у колі, а "мисливці” можуть
72
”бити” тільки ”качок” з свого місця.
2) Слід звернути увагу гравців на те, що ”мисливцям” вигідно перекидати м’яч один одному і ”бити” ним у ”качок” лише тоді, коли ті стоять близько від гравця з м’ячем.
3) Можна виграш підрахувати не за часом, а за кількістю ударів м’ячем по ’качках”, причому пасовка за удар не вважається.
2. Тестові завдання:
- Яка з перерахованих рухливих ігор відноситься до зимових ігор?
- Кого доганяє "вовк" у рухливій грі "Вовк і коза"?
- Які рухливі ігри проводяться лише для дорослих?
- Яка з перерахованих ігор відноситься до ігор з м'ячем?
- З чого починаються змагання з рухливих ігор?
- Принцип систематичності відноситься до:
- Рухлива гра "Птахи" відноситься до ігор з переважним розвитком:
- Рухлива гра "Вибий ведучого" відноситься до:
- Рухлива гра "Вовк у канаві" відноситься до:
- Які розміри кола повинні бути у рухливій грі "Горобці-стрибунці"?
- Яка рухлива гра спрямована на правильне виконання поворотів?
- Для проведення якої естафети використовують гімнастичну лаву?
- Завдання, які вирішуються проведенням рухливих ігор в оздоровчому таборі?
a). "На гірку з гірки" | b). "Квач" | c). "Мисливці і качки" |
d). "Односкоки" |
a). всіх учасників | b). вибірково | c). одного учасника |
d). кого дожене |
a). "В річку гоп", "Горобці стрибунці", "Дзвінок на урок" | b). "Лапта", "Слухай сигнал", "Зайці і моржі". | c). "Форт Буаярд", "Властелин гори", "Ігри чемпіонів". |
d). "Через ліс", "Ворони", "Спіймай комара". |
a). "Їжачок" | b). "Хто перший встане" | c). "Хто стоїть" |
d). "Ковбой" |
a). З малоінтенсивних ігор на розвиток уваги, швидкості та спритності. | b). З художньої самодіяльності. | c). З напівспортивних ігор. |
d). З ігор зі складною координацією рухів. |
a). відповіді a, b вірні; | b). основних педагогічних принципів; | c). правильної відповіді немає; |
d). основних принципів фізичного виховання; |
a). сили; | b). витривалості; | c). гнучкості; |
d). швидкості; |
a). ігор на розвиток сили | b). ігор на розвиток швидкості | c). ігор на розвиток влучності |
d). ігор на спритність |
a). ігор на воді | b). ігор на розвиток сили | c). ігор на швидкість |
d). ігор на влучність |
a). по кількості гравців | b). діаметром 4 метри | c). діаметром 2 метри |
d). діаметром 3 метри |
a). "Ворота" | b). "Ластівки" | c). "Гопак" |
d). "Вітер і флюгери" |
a). "Побудуй фігуру" | b). "Сума стрибків" | c). "Водолази" |
d). "Збережи рівновагу" |
a). активний відпочинок дітей; | b). всі відповіді вірні; | c). виховання у дітей почуття товаристкості, взаємодопомоги; |
d). укріплення здоров'я; |
Чудовий матеріал! Дякую.
ВідповістиВидалити